Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308.
- Визначення та аналіз проблеми
Станом на сьогоднішній день на території Бессарабської селищної ради Болградського району Одеської області відсутнє детального та конкретизованого положення у сфері розміщення зовнішньої реклами, у тому числі які б регламентували процедуру видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами на території Тарутинської селищної територіальної громади.
Відповідно до Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами місцевих рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів,.
Водночас законодавство встановлю лише типові правила, тоді як неврегульованість конкретних питань у згаданій сфері призводить до виникнення ситуацій неоднозначного застосування норм чинного законодавства, створює невизначену ситуацію щодо порядку розміщення зовнішньої реклами, обґрунтованості отримання коштів за надання у користування місць розташування спеціальних конструкцій.
Таким чином, зазначена проблема потребує усунення шляхом прийняття нового нормативного акту – Правил розміщення зовнішньої реклами, які будуть базовим документом та будуть створювати сучасне правове поле для подальшого розвитку рекламної сфери на території ТГ.
Механізм вирішення питання, запропонований у проєкті, відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | Х | |
Держава (органи місцевого самоврядування) | Х | |
Суб’єкти господарювання | Х |
- Цілі державного регулювання.
Проєкт рішення розроблено з метою практичної реалізації статті 16 Закону України «Про рекламу» та з метою врегулювання відносин, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами на території Тарутинської селищної територіальної громади; створення правового простору, єдиної, цілісної, впорядкованої, структурованої та прозорої системи у згаданій галузі; встановлення чіткого розміру платежів за використання місць, що належать до комунальної власності, для розміщення рекламних засобів; організацію взаємодії між органами Бессарабської селищної ради та розповсюджувачем зовнішньої реклами.
- Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
Для досягнення встановлених цілей пропонується два способи:
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | залишення існуючої ситуації |
Альтернатива 2 | прийняття регуляторного акту |
Альтернатива 1 не є прийнятною, оскільки не врегульовує механізм розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території населених пунктів селищної ради. Застосування Альтернативи 2 надасть можливість врегулювати відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами, практичної реалізації положень статті 16 Закону України «Про рекламу», створить фактичні чинники для підтримання балансу інтересів у вказаній сфері.
- 4. Оцінка впливу на сферу інтересів на групи впливу:
Аналіз вигод і витрат
Категорія суб'єктів, на яких впливає документ | |
Органи влади | |
Вигоди | Витрати |
Забезпечення практичної реалізації положень статті 16 Закону України «Про рекламу» щодо розміщення зовнішньої реклами на території Бессарабської селищної ради; покращення естетичної й економічної привабливості
Впровадження прозорої процедури видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами на території Тарутинської селищної територіальної громади Додаткові надходження, які спрямовуються на розвиток територіальної громади |
Додаткових витрат не передбачається. |
Суб’єкти господарювання | |
Вигоди | Витрати |
Отримання дозвільної документації у встановленому законодавством порядку та строки. Забезпечення розвитку ринку рекламних послуг для суб’єктів господарювання
Забезпечення розвитку ринку рекламних послуг для суб’єктів господарювання |
Плата за користування місцем розташування зовнішньої реклами у випадку розміщення на об’єктах комунальної власності |
Громадяни | |
Вигоди | Витрати |
Краща поінформованість про соціально-культурні заходи, товари, послуги, впорядкування та покращення естетичної привабливості населених пунктів Бессарабської селищної ради | Додаткових витрат не передбачається. |
При прийнятті Правил не здійснюється вплив: на міжнародну торгівлю; на злочинність; на корупційні можливості; на тіньову економіку; на кількість суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у цій сфері; на позиції України у міжнародних рейтингах та виконання міжнародних зобов’язань; на зміну споживчих цін; на зайнятість, робочі місця; на здоров’я, безпеку, права та гідність громадян; на екологію; на гендерний баланс; на продуктивність та конкурентоспроможність суб’єктів господарювання; на доступ до фінансів.
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Основними механізмами, які забезпечують вирішення наведеної проблеми є встановлення чіткого порядку розміщення зовнішньої реклами на території Тарутинської селищної територіальної громади, зокрема, Правила спрямовані:
- на встановлення порядку організації діяльності по видачі, відмові у видачі, переоформленні, видачі дубліката та анулювання дозволів;
- встановлено механізми демонтажу рекламних засобів, а також вимоги, заборони та обмеження до розміщення зовнішньої реклами, здійснення контролю за дотриманням вимог Правил тощо;
- формування вимог щодо архітектурного вирішення та благоустрою;
- встановлення відповідальності за порушення Правил.
- Оцінка виконання вимог регуляторного акту.
За результатами оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) запровадження компенсаторних механізмів не потребуються.
Проект рішення розповсюджується тільки на сферу інтересів суб’єктів господарювання які надають рекламні послуги або матимуть намір на розміщення реклами власної господарської діяльності на території Тарутинської селищної територіальної громади. Для суб’єктів господарювання коригуючим (пом’якшувальним) заходом у цьому випадку є те, що вони матимуть можливість збільшити свій прибуток через рекламування своєї діяльності та направляти їх на господарчі потреби.
- Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту.
Строк дії Правил необмежений. У разі необхідності та за підсумками відстежень результативності будуть вноситися зміни до нього. Правила можуть змінюватися, доповнюватися або втратити чинність у зв’язку згідно з вимогами чинного законодавства України.
- Визначення показників результативності дії регуляторного акту
Ефективність регуляторного впливу проєкту рішення «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Тарутинської селищної територіальної громади» визначатиметься за такими показниками:
- надходження коштів до місцевого бюджету у зв’язку з безпосередньою дією регуляторного акту;
- загальна кількість розповсюджувачів зовнішньої реклами (суб’єктів господарювання) на території Тарутинської селищної територіальної громади;
- кількість наданих заяв на розміщення зовнішньої реклами;
- кількість наданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами;
- строк отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
- естетичні зміни в процесі реалізації Правил розміщення зовнішньої реклами.
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб – середній.
- Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Базове відстеження результативності Правил буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності акту буде здійснюватися через рік після набрання чинності цим актом шляхом аналізу якісних і кількісних показників.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії Правил, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін у визначеному законодавством порядку.
Для проведення відстеження у якості цільових груп будуть залучені суб’єкти господарювання, які звертаються до виконавчого комітету Бессарабської селищної ради для отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
Начальник відділу містобудування, архітектури,
інфраструктури та житлово-комунального
господарства апарату Бессарабської селищної ради Ольга МЛАДІНОВА