Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Тарутинської селищної ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради»

 


 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Тарутинської селищної ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради»

 

Цей аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Тарутинської селищної ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради», розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту» (зі змінами).

Регуляторний орган – Тарутинська селищна рада.

 

І. Визначення проблеми

На сьогоднішній день актуальним залишається питання боротьби з надмірним споживанням алкоголю. Адже, згідно інформації наведеній у пояснювальній записці до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», щороку в Україні через алкоголізм та пияцтво помирають понад 40 тисяч осіб. За рівнем споживання алкоголю Україна займає одне з перших місць у світі. Також, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна посідає перше місце у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді.

Від мешканців селища надходять численні звернення щодо порушення тиші і громадського правопорядку в нічний час в місцях поруч з закладами роздрібної торгівлі алкогольними напоями та пивом, в яких постійно збирається молодь та інші групи людей, та вживають алкоголь на вулицях Тарутинської селищної територіальної громади.

Згідно інформації відділення поліції № 2 Болградського РВП ГУНП в Одеській області протягом 2020 року та півроку 2021 року, на території Тарутинської селищної ради було складено: 3166 протоколів в т.ч. за ст. 178 КУпАП «Розпивання спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді», ст. 156 КУпАП «Порушення правил торгівлі спиртними напоями», ст. 130 КУпАП «Керування транспортними засобами у стані сп’яніння», ст. 173 «Дрібне хуліганство», ст. 173-2 «Насильство в сім’ї»; скоєні правопорушення  становлять 27,6 % адміністративних та кримінальних правопорушень .

Визначена проблема не вирішується за допомогою ринкових механізмів підприємствами роздрібної торгівлі алкогольними напоями та пивом, у зв'язку з їх бездіяльністю всупереч порушенню прав та законних інтересів населення, а тому потребує державного регулювання.

Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законами України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями, Правилами роздрібної торгівлі тютюновими виробами. Проте, проблема громадського порядку і тиші в нічний час біля закладів торгівлі та громадського харчування, запобігання негативного впливу алкоголю на життя та здоров’я громадян, формування в суспільстві здорового способу життя залишається актуальною та набуває все більш небезпечних для суспільства форм та проявів.

22 березня 2018 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» № 2376-VIII (надалі - Закон).

У відповідності до проголошеного в державі курсу на демократизацію суспільства та децентралізацію державної влади, положення вказаного вище Закону надають органам місцевого самоврядування повноваження встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та встановлюють адміністративну відповідальність за недотримання встановлених заборон.

Встановлені чинним законодавством обмеження та заборони, пов’язані із торгівлею алкоголю є недостатніми.

Для вирішення існуючої головної проблеми, щодо збереження здоров’я молоді селища, генофонду нашої країни, для досягнення збалансованості інтересів органів місцевого самоврядування, мешканців громади, суб’єктів господарювання пропонується впорядкування обігу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території Тарутинської селищної ради.

З метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед населення, молоді алкогольних напоїв, профілактики та протидії пияцтву серед населення, назріла нагальна необхідність нормативного врегулювання цього питання.

Проектом рішення Тарутинської селищної ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради», суб'єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) з 22:00 до 08:00 години в межах Тарутинської селищної ради .

З огляду на те, що зазначені вище повноваження надаються органам місцевого самоврядування вперше, визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни Так -
Органи місцевого самоврядування Так -
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва Так

 

-

На реалізацію положень Закону, з метою розв'язання визначеної проблеми пропонується прийняти проект рішення Тарутинської селищної ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради».

 

  1. Цілі державного регулювання
  • Попередження та зменшення вживання серед населення пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових і їх шкідливого впливу на здоров'я населення;
  • дотримання тиші та громадського порядку у нічний час;
  • популяризація здорового способу життя серед населення.
  • зменшення кількості правопорушень та злочинів, скоєних у стані алкогольного сп'яніння;
  • попередження правопорушень, пов'язаних із зловживанням алкоголем;

 

  • Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

Визначення альтернативних способів

Альтернатива №1 Залишення існуючої на даний момент ситуації без обмежень є неприйнятною оскільки втрачається можливість формування в суспільстві здорового способу життя, залишається високий рівень споживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв особливо серед молоді. 
Альтернатива №2 Прийняття регуляторного акту, положення якого спрямовані на введення окремих заборон щодо реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території селищної  ради у нічний час забезпечує досягнення цілей державного регулювання, визначених у розділі ІІ даного аналізу регуляторного впливу, у тому числі  в частині профілактики та протидії проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді. 

 

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид

альтернативи

Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Залишення надходжень до селищного бюджету від акцизного податку за рахунок торгівлі у нічний час в сумі приблизно 29,5тис. грн. за рік. *

 

 

Збільшення кількості правопорушень на території  Тарутинської селищної ради в нічний час та фактичної кількості правопорушень, що скоюються у стані алкогольного сп’яніння у нічний час.
Альтернатива 2 Зменшення кількості правопорушень на території Тарутинської селищної ради в нічний час та фактичної кількості злочинів, що відбуваються у стані алкогольного сп'яніння у нічний час;

Захист мешканців селища від негативного впливу шуму на стан здоров'я та відпочинок у нічний час;

Запобігання шкідливому впливу алкоголю на стан здоров'я громадян, профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

Прозорість дій органу місцевого самоврядування: встановлення єдиних вимог до обов'язків у сфері торгівельної діяльності алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом.

 

Обмеження реалізації (продажу) алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) на території Тарутинської селищної ради шляхом заборони їх реалізації у період з 22.00 до 08.00 години кожного дня значним чином може вплинути на зменшення продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) суб’єктами підприємницької діяльності, що сприятиме зменшенню сум сплаченого акцизного податку (селищний бюджет недоотримає надходження акцизного податку у сумі приблизно 29,5тис. грн. * за рік). Сумарно за 2020 рік до селищного бюджету надійшло 590,0 тис. грн. від роздрібної реалізації підакцизних товарів.
*Окрім алкогольних виробів та пива, до цієї групи товарів належать тютюнові вироби. Суму коштів отриманих від реалізації кожного з видів підакцизних товарів визначити неможливо, оскільки податкова звітність ведеться загальна, а не по кожному з їх видів. Тому, слід враховувати, що сума акцизного податку сплаченого окремо від реалізації алкогольних напоїв є меншою ніж вказана загальна сума.

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид

альтернативи

Вигоди Витрати
Альтернатива1 Доступне придбання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових (можливість придбання алкогольних напоїв у нічний час)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишається високий рівень споживання алкоголю, що в результаті призведе до збільшення негативних  соціальних наслідків: витрати на сплату адміністративних штрафів внаслідок вчинення правопорушень у стані алкогольного сп’яніння.

Втрачається можливість

зниження у Тарутинській селищній раді рівня правопорушень, у тому числі скоєних у стані алкогольного сп'яніння та формування в суспільстві здорового способу життя.

Ал

Альтернатива 2

Зменшення кількості правопорушень на території  Тарутинської селищної ради в нічний час та фактичної кількості злочинів, що здійснюються у стані алкогольного сп'яніння у нічний час.

Захист мешканців від негативного впливу шуму на стан здоров'я та відпочинок у нічний час.

Запобігання шкідливому впливу алкоголю на стан здоров'я громадян, профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

Покращання криміногенної обстановки, зменшення випадків нападу на громадян у нічний час особами, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння.

Обмеження можливості придбання окремими особами пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв в нічний час доби.

Незначні часові незручності при придбанні алкогольних напоїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 0 0 0 50* 50
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0 0 0 100 100

*- суб’єкти малого підприємництва, що мають ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно інформації Арцизького ГУДФС у Одеській області, за 2020рік.

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Суб’єкти господарювання, які отримали погодження на встановлення цілодобового або подовженого режиму роботи, матимуть змогу реалізовувати алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво (окрім безалкогольного) на території    Тарутинської селищної ради у нічний час, що відповідно сприятиме збільшенню виручки об’єктами торгівлі Втрачається можливість зниження рівня правопорушень, у тому числі скоєних у стані алкогольного сп’яніння та формування в суспільстві здорового способу життя для громади смт Тарутине.

Подальше погіршення криміногенної ситуації на території Тарутинської селищної ради, що негативно впливає на безпеку самих суб’єктів господарювання та їх об’єктів торгівлі.

Альтернатива 2

 

 

Зменшення випадків псування майна підприємств роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом громадянами, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння, у нічний час.

Забезпечення на території Тарутинської селищної ради  тиші та громадського порядку у нічний час, профілактики та протидії проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

Обмеження реалізації (продажу) алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) на території Тарутинської селищної ради шляхом заборони їх реалізації у період з 22.00години до 08.00 години кожного дня значним чином вплине на зменшення продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) суб’єктами підприємницької діяльності, що сприятиме зменшенню* виручки об’єктами торгівлі на 522,625тис. грн., сум сплаченого акцизного податку ( місцевий бюджет  недоотримає надходження акцизного податку у сумі 29,5тис.грн.). Ознайомлення з вимогами

регуляторного акту.

Витрати на розширення асортименту товарів (крім підакцизних) з метою залучення широкого кола покупців.

*У зв'язку з неподанням інформації суб'єктами господарювання щодо розміру можливого скорочення їх прибутку внаслідок дії регуляторного акту, є можливим здійснити орієнтовний розрахунок зменшення їх торговельного обороту (виручки), з урахуванням інформації щодо сплаченого акцизного податку з реалізації підакцизних товарів та ставок акцизного податку встановлених Податковим кодексом України (далі — ПКУ).Для здійснення розрахунку за базову одиницю алкогольної продукції використовується одна пляшка горілки об'ємом 0,5 л., міцністю 40%.

Згідно п. 215.3.1 ст. 215 ПКУ розмір акцизного податку, який справляється з спирту етилового та спиртних напоїв становить 126,96 грн. за 1 літр 100 % спирту. Тобто, з реалізації однієї пляшки горілки об'ємом 0,5 л., міцністю 40% справляється 25,40 грн. акцизного податку.

Розмір сплаченого 50 суб’єктами малого підприємництва, що мають ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями акцизного податку за 2020 р. становив 590000,00 грн.**, що відповідає реалізації ними 23228 пляшок горілки за рік, та відповідно, становить розмір реалізованих пляшок горілки, що припадає на одного суб’єкта мікро підприємництва— 1,27 пляшки (за повну добу, а не окремо в нічний час). Таким чином, зроблено припущення, що при продажі в середньому 1,27 пляшок за добу алкогольних напоїв (за середньою вартістю однієї пляшки горілки 90,00 грн.) сума виручки від реалізації алкогольних та слабоалкогольних напоїв цілодобово складатиме 2085,975 тис. грн. за рік.

Отже, це дозволяє зробити припущення, що в середньому частка реалізації алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час складає 25 % від обсягу реалізації цілодобово. Відповідно зменшення виручки від продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива при забороні реалізації алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час в середньому становитиме –521,494 тис. грн., що становить на 1 суб’єкта малого підприємництва – 10,429 тис. грн. в рік.**

** При цьому, акцизний податок сплачується з реалізації не тільки алкогольних виробів та пива, а й тютюнових виробів. Тому, слід враховувати, що зменшення торговельного обороту окремо від реалізації алкогольних напоїв є меншим ніж вказане загальне зменшення, яке розраховане на основі даних щодо загального розміру сплаченого акцизного податку.

 

Запропоновані альтернативи не впливають на сферу інтересів суб’єктів великого та середнього підприємництва, тому витрати за альтернативами в кількісному вимірі не розраховуються.

 ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1

(Залишення існуючої на даний момент ситуації без обмежень)

1 Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана.

Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Ця альтернатива є неприйнятною, оскільки збільшується кількість звернень мешканців громади до правоохоронних органів, органів місцевої влади щодо стану громадського порядку в нічний період доби. Крім того, втрачається можливість формування в суспільстві здорового способу життя, залишається високий рівень споживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв.

Альтернетива 2

(Прийняття регуляторного акту, положення якого спрямовані на введення окремих заборон щодо реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалкогольного) на території селищної ради у нічний час)

4 Досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з певними втратами для суб'єктів господарювання та держави (органу місцевого самоврядування), але ці втрати є такими, що виправдовуються вигодами, які виникають внаслідок дії акта та стосуються прав, законних інтересів та здоров'я населення.

При обмеженні суб’єкти господарювання недоотримають виручку в сумі 521,494 тис. грн. на рік, але при цьому зменшиться кількість злочинів, що можуть бути скоєні у стані алкогольного сп’яніння та випадки розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у нетверезому стані. Даний регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 2 Забезпечення на території громади тиші та громадського порядку у нічний час, профілактики та протидії проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

Кількість скарг, що подаються мешканцями громади знизиться на 15 %. Запобігання шкідливому впливу алкоголю на стан здоров’я громадян, профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді. Забезпечення на території селищної ради громадського порядку у нічний час, що дозволить зменшити кількість правопорушень.

Незначні часові незручності для громадян при придбанні алкогольних напоїв.

Часткове зменшення виручки від реалізації у нічний час алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалкогольного) у стаціонарних спорудах приблизно на 521,494 тис.грн. При цьому, не виключається можливість у подальшому зростання виручки у денний та вечірній час роботи об’єктів торгівлі.

Селищний  бюджет недоотримає надходження акцизного податку у сумі 29,5 тис.грн. за рік.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей зі збереженням справедливого балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та регуляторного органу.
Альтернатива 1 Суб’єкти господарювання, які отримали погодження на встановлення цілодобового або подовженого режиму роботи, матимуть змогу реалізовувати алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво (окрім безалкогольного) на території селищної ради у нічний час, що відповідно сприятиме в певній мірі збільшенню виручки об’єктами торгівлі Втрачається можливість зниження рівня правопорушень на території селищної ради, у тому числі скоєних у стані алкогольного сп’яніння та формування в суспільстві здорового способу життя для громади.

Отримання виручки об’єктами торгівлі протягом всієї доби, що дозволить сплатити суб’єктами господарювання до селищного бюджету акцизного податку у сумі 29,5тис.грн. за рік.

Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Проблема продовжує існувати.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 2

 

Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів основних груп, на яких ця проблема справляє вплив. Досягнення запропонованим регуляторним актом  встановлених цілей є можливим  з певними втратами для суб’єктів господарювання та держави, але ці втрати є такими, що виправдовуються вигодами, які виникають внаслідок дії  акта та стосуються прав, законних інтересів та здоров’я населення Враховуючи, що запропонований регуляторний акт є нормативним актом органу місцевого самоврядування, зовнішнім фактором впливу на дію акту є внесення змін до законодавства України, яке регламентує надання та здійснення органами місцевого самоврядування  відповідних повноважень.

Нелегальна торгівля алкогольними напоями, пивом.

Альтернатива 1

 

Аргументи для переваги відсутні.

Проблема залишається невирішеною.

Відсутні.

 

           

 

V.Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Механізмом розв'язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення Тарутинською селищною радою «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби на території Тарутинської селищної ради», яким передбачено один із методів усунення порушень громадського порядку у нічний час, зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп'яніння, зменшення зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді - це обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час.

Запропонований регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Механізми розв'язання проблеми:

Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо упорядкування обігу алкогольних напоїв, сприяння формуванню суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров'я молодого покоління.

Реалізація пропонованого регулювання буде здійснюватись шляхом впровадження наступних заходів:

  • обмеження годин продажу для населення пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових і їх шкідливого впливу на здоров'я населення;
  • здійснення контролю за дотриманням тиші та громадського порядку у нічний час;
  • популяризація здорового способу життя серед населення.
  • відстеження кількості правопорушень та злочинів, скоєних у стані алкогольного сп'яніння;
  • оприлюднення проекту даного регуляторного акта з метою врахування громадської думки, отримання зауважень та пропозицій від суб'єктів господарювання з подальшим відкритим обговорення.
  • направлення цього проекту рішення селищної ради на розгляд Державної регуляторної служби України з метою отримання зауважень та пропозицій.

З метою забезпечення інформованості громади та суб'єктів господарювання про прийняте рішення Тарутинською селищною радою воно буде оприлюднене на офіційному сайті селищної ради та в газеті «Знамя Труда».

 

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

Прийняття регуляторного акта забезпечить реалізацію прав та законних інтересів територіальної громади Тарутинської селищної ради шляхом покращення стану громадського порядку, що полегшить роботу правоохоронних органів, а також зменшить вплив алкоголю на стан здоров'я членів громади, у т.ч. молодого покоління, сприятиме зменшенню кількості злочинів, вчинених особами у стані алкогольного сп'яніння.

Розрахунок згідно з додатком 3 не здійснювався, оскільки кількість суб'єктів малого (в т.ч. мікро) підприємництва, на яких поширюється регулювання, становить 50 суб'єктів господарювання, у зв'язку з чим здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта. (Додаток 1)

  • Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Термін дії регуляторного акта необмежений, але залежить від прийняття відповідного нормативно-правового акта на загальнодержавному рівні або внесення змін до чинного законодавства, що б забезпечило єдиний підхід з врегулювання зазначеної проблеми на всій території України.

  • Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

Кількісні показники, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:

  2021 2022 2023 2024 2025
1.                 Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта. - - - - -
2.                 Розмір коштів і час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання). 42,86 грн. /1,5 год. 0 грн. /0,5 год. 0 грн.

/0,5 год.

0 грн.

/0,5 год.

0 грн

./0,5 год.

3.                 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаний з регулюванням. 100 100 100 100 100
4.                 Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб на яких поширюватиметься дія акта. 50 50 50 50 50
5.                 Кількість адміністративних та кримінальних правопорушень скоєних в стані алкогольного сп’яніння. 128 64 32 16 8
6.                 Кількість зафіксованих порушень заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) з 22:00 до 08:00 години на території Тарутинської селищної ради. 1 0 0 0 0

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде проведено у строки визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та оприлюднюватиметься на офіційному веб-сайті селищної ради.

Базове, повторне та періодичне відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюватиметься відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані органів державної влади, місцевого самоврядування та інших уповноважених суб'єктів за відповідний період, що передує даті початку виконання заходів з відстеження.

Враховуючи, що для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснене після набуття ним чинності.

Базове відстеження результативності, регуляторного акта буде проводитись шляхом здійснення аналізу статистичних даних за основними показниками результативності акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через рік після набуття чинності регуляторного акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

 

Тарутинський селищний голова                            Сава ЧЕРНЄВ

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Аналізу регуляторного впливу

 

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками середнього, малого та мікро підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів середнього, малого та мікро підприємництва, та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період за 2020 рік по теперішній час.

 

Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робочі зустрічі 9 Надано пропозиції щодо вдосконалення розробленого проекту акта.

Частина учасників запропоноване регулювання сприйняла позитивно, хоча зазначили можливі втрати від запропонованого регулювання, але погодились, що людське життя і громадський спокій суттєво важливі. Інші учасники були проти такого регулювання, однак не надали жодних обґрунтувань та доказів щодо втрат прибутків у разі прийняття цього акту.

 

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів підприємництва (середні, малі та мікро):

 

Кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання: всього 50 (одиниць), у тому числі: мікро – 50;питома вага суб’єктів мікро підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 % (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання”)

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів середнього, малого, мікро підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер

 

Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за 
п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів середнього, малого, мікро  підприємництва на виконання регулювання
Порядковий номер

 

Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за 
п’ять років
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування 0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) 0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) 0 0 0
5 Інші процедури :

зменшення виручки  суб’єктів господарювання у нічний час алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалкогольного) в середньому на одного СМП), тис. грн.

10,429 10,429 52,145
6 Разом, гривень Формула:(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) 10,429 10,429 52,145
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 50 50 50
8 Сумарно, тис. гривень 521,494 Х 2607,47
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів середнього, малого, мікро підприємництва щодо виконання регулювання
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула: витрати часу на отримання інформації про регулюваннях вартість часу суб’єкта малого підприємництва.

 

0,5 год. Х36,11* грн.=18,06 грн.

 

- 18,06 грн.
10 Процедури організації виконання вимог регулювання 1 год. Х 36,11* грн. = 36,11 грн. ­- 36,11 грн.
11 Процедури офіційного звітування - - -
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок - - -
13 Інші процедури (уточнити) _ _ _
14 Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 8+9 + 10 + 11 + 12 + 13)

54,17грн. Х 54,17 грн.
15 Кількість суб’єктів середнього, малого, мікро підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 50
16 Сумарно, гривень 2708,50 грн. Х 13542,50

*Розрахунок вартості 1 людино-години: Норма робочого часу на 2021 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1994 годин.

Для розрахунку використано розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2021 р. – 6000,00 грн. У погодинному визначенні розмір становить 36,11 грн. (Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»).

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікро підприємництва.

 

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Тарутинська селищна рада.

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництва) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

грн./год.

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 0,5 год. 36,11 грн.*

грн./год.

1 50 902,75
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання - - - - _
камеральні
виїзні 20 хв. 36,11*

грн./год.

1 50 601,83
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання 0,5 год. 36,11*

грн./год.

1 2 36,11
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання _

 

_ _ _ _
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання _ _ _ _ _
6. Підготовка звітності за результатами регулювання _ _ _ _ _
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): 0 0 0 0 0
Разом за рік Х Х Х Х 1540,69
Сумарно за п’ять років Х Х Х Х 7703,45грн.

*заробітна плата фахівця, який займатиметься питаннями у сфері торгівлі.

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів середнього, малого та мікро підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Показник Перший рік регулювання (стартовий) За п’ять років
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 522625,00 2613125,00
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів середнього, макро, мікро малого підприємництва щодо виконання регулювання 2708,50 13542,50
3 Сумарні витрати середнього, малого та мікро підприємництва на виконання запланованого  регулювання 525333,50 262667,50
4 Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 1540,69 7703,45
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 526874,19 2634370,95

5.Розроблення коригуючих заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

   Прийняття пом’якшувальних/коригуючих заходів для малого підприємництва не передбачене.

 

 

Тарутинський селищний голова                                  Сава ЧЕРНЄВ

 

 

Без коментарів.